-
Zonduurzaam
165 beoordelingen -
AdresHunneperkade 92
7418BT Deventer - zonduurzaam.nl
Beoordelingen (165)
Beoordeling schrijvenPerfect verlopen vanaf het begin tot het einde.
Offerte ontvangen, maar omdat ons huis gebouwd is in 1942 was er een schouw nodig. Deze was vrij snel na het eerste contact ingepland.
Leuk en fijn installatie team, jongens hebben goed werk geleverd.
Daarna contact gehad met de klantenservice voor de app gegevens en hulp gehad met het aanmelden bij onze energie leverancier.
Wij zijn enorm blije klanten!
Zonduurzaam was prettig in offerte proces, snel offerte getekend. Na 4 weken en een schouw van 2 uur, over het leggen van de panelen maar is geconcludeerd dat mijn huis te hoog is voor veilige plaatsing en dat zij hun aanbod terugtrekken. Jammer dat dit niet aan het begin van het traject geconstateerd is. Vóór het tekenen van de offerte was mijn huis ook al 7 meter hoog. Ik ga nu weer verder met andere aanbieders, 6 weken verloren en vele gesprekken met Zonduurzaam verder.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenOfferte gekregen. Was verlopen dus kreeg nieuwe offerte. Nieuwe geaccepteerd maar vervolgens kreeg ik te horen dat ik toch moest bijbetalen omdat ze wat vergeten waren bij de offerte te berekenen. Nieuwe offerte gekregen met de oude voorwaarden. Meerdere keren aangegeven te hebben dat dit niet klopte en ze aangaven dat dit wel het geval was. Toen kwamen ze erachter dat ik toch gelijk had maar was er klaar mee. Met ander bedrijf akkoord gegaan. Plaatsing daar was mega snel en uiteindelijk ook goedkoper. Jammer dat het zo is gelopen.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenOntzettend goed gesprek gehad. Wat duurder dan de andere offertes. Maar had er echt een goed gevoel bij. Ik had al eerder contact gehad met de desbetreffende persoon. En hij kon wel regelen dat het binnen 3/4 weken op m’n dak zou leggen.
Offerte getekend, na 5 dagen financiering rond.
Nog gemaild dat alles rond was en dat ik ondertussen ook offerte had laten maken voor airco’s. En of hij er nog wat vaart achter kon zetten want de meneer van de airco’s wou het legplan hebben.
Werkvoorbereiding zou zsm contact met mij opnemen (23/06/2023)
Voor een goede installatie moest ik 27/06/2023 foto’s van m’n meterkast enz toesturen
30/06/2023 krijg ik bericht.. ze moesten fysiek langs komen. Daarover zou ik nog gebeld worden.
13/07/2023 kreeg ik een mail met 1 datum. Helaas kon ik die datum niet en kreeg ik ook geen alternatief
21/07/2023 ruim een week later kreeg ik weer de mogelijkheid uit maar 1 datum. Dit was 4 augustus.
Meneer van de schouw komt aan. Netjes binnen de tijd. Wel een gigantische gat bij zijn kruis. Maar dat zal wel net gebeurd zijn want zo ga je niet de deur uit als je naar klanten ga.
Meneer doet de schouw en verteld wat zijn bevindingen zijn.
Er moet aan daklift komen vanaf 300 euro. En ik moet zelf een loze leiding plaatsen vanaf m’n regenpijp naar m’n meterkast. Ik ben een vrouw alleen en geen idee waar die man het over heeft. Het was heel simpel ik kon het makkelijk doen ‘gezellig met een paar vriendinnen’.
Ik was stom verbaast. En zag het helemaal niet meer zitten.
Volgende dag kon in tekenen voor de nieuwe offerte met 300 euro extra. Ik was het daar niet mee eens, de kosten voor een stratenmaker en loze leidingen kwamen er ook nog bij.
Toen kon ineens die 300 euro er vanaf en kon er ineens een leiding door mijn slaapkamer..
Dus als je je bek open trek kan er ineens wat van de prijs af.. zo proberen ze dus zoveel mogelijk geld van je af te troggelen, dat gun ik ze niet!
10 aug 2023 12 panelen geplaatst.
3 Man sterk voor de deur, 2 op het dak en eentje voor de electra en meterkast.
Prima jongens goeie klus en mooi op het dak (en recht).
Dik tevreden met het resultaat.
Jinko panelen laten plaatsen begin juni. Het legplan wat het installatie team bij zich had klopte niet met wat ik had afgesproken met het plannings team (ik wilde meer panelen op het dak v/h huis en minder op het dak v/d garage). Het installatie team wilde uiteraard niet afwijken van wat zij meegekregen hadden op papier. Na een berichtje gestuurd te hebben naar het plannings team hadden we overeen gekomen dat het installatie team ging leggen wat wel klopte en dat de overige panelen zo snel als mogelijk bijgelegd zouden gaan worden.
Laat in de middag hadden team Ayoub en Mohammed alle panelen liggen deze waren aangesloten in de meterkast. Het fijne was dat er panelen waren meegenomen die iets hogere Wp hadden dan afgesproken en ook betere micro omvormers Enphase IQ8M ipv IQ8+ (of initieel IQ7+). Deze zijn geschikt om in de toekomst je energie in een thuisaccu op te slaan.
Binnen een uur werd al de eerste kWh opgewekt.
De andere 2 panelen werden 3 weken later geinstalleerd door hetzelfde installatie team: Ayoub en Mohammed. Prima werk geleverd mannen!
In mijn review van 18-7 laat ik duidelijk mijn ongenoegen weten. Nu inmiddels is de installatie voltooid door een zeer goed installatieteam van Instain. Henri, Mike en Shaquill een hele grote pluim voor jullie. Zonduurzaam heeft schuld bekend, excuses gemaakt en netjes alles afgerond. Top maar trek hier wel lering uit. Een tevreden klant rijker nu.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenFantastische sales personeel dat echt weet wat het gaat over en geef heel goed en duidelijk advies. De monteurs waren snel en efficiënt - kwamen met 4 man sterk en waren klar binnen 3 kwartier denk ik. Ik heb dan 2 elektriciens gehad, om dat ik ook een laadpaal had besteld en beide heb een super mooie werk gedaan - die ene dat de laadpaal heeft geplaatst heb zelf de kabels mooi weggewerkt - helemaal top.
Laatst de personeel die gebeld hebben naar alles was geplaatst - vind ik ook top….. ben jij tevreden mevrouw, is alles naar wens, kunnen wij iets betere doen? Nee, in mijn ogen is alles perfect gegaan - jullie verdienen een dikke 10.
Oh en niet vergeten…… hele goede prijzen!!!!!!!
Voordat die handtekening staat is Zonduurzaam erg goed bereikbaar en weten ze je ook goed te vinden. Zodra je handtekening is gezet (in ons geval op 3 maart jl.!) wordt de communicatie slecht.
Door sales aangegeven plaatsing begin mei naar uiteindelijke plaatsingsdatum 20 juni jl. is best een groot verschil. Planning is heel slecht bereikbaar.
Op 20 juni jl. door de monteur vergeten een dakpan terug te leggen en vergeten een klem tussen de panelen goed te plaatsen.
Nieuwe afspraak gemaakt om werkzaamheden alsnog af te ronden. Hele middag zitten wachten maar niemand gezien of gehoord. Gisteren - inmiddels weer een maand verder - zijn door servicemonteur Albert de werkzaamheden binnen 2 minuten !! keurig afgerond. Het kostte hem meer tijd om de ladder te plaatsen dan de werkzaamheden uit te voeren. Jammer dat we daar weer zo lang op hebben moeten wachten. Dit was echt niet nodig geweest. Dakpan hebben we zelf gelijk teruggelegd i.v.m. mogelijke lekkage.
Zonduurzaam meldt op hun website "investeren in heldere afspraken maken en deze na te komen". Wat ons betreft zijn die ver te zoeken. Jammer!
Het proces van installatie en begeleiding vooraf en achteraf was netjes verzorgd. Het enige smetje was uitstel van de eerste afspraak voor installatie waardoor ik wat stroomopbrengst heb moeten missen en mijn agenda moest omgooien. Vlotte installatie door uitstekende monteurs.
Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen