Beoordelingen
Goed bedrijf met vakmensen aan het werk
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenGoed en secuur werk geleverd geheel volgens afspraak. En ook nog een betaalbaar.
De mannen waren ruim op tijd en hebben prima werk geleverd. Snel en vakkundig. Ook het aanmelden via de app wat nogal wat voeten in aarde had is prima opgelost. Ik zou eenieder aanraden met dit bedrijf in zee te gaan.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenOnlangs heb ik zonnepanelen van Aiko laten installeren, gecombineerd met Enphase micro-omvormers, en ik ben zeer tevreden.
De communicatie met Zonnenrijk was efficiënt en het installatieteam professioneel en punctueel.
Werk prima
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenHet gehele proces als prettig ervaren, klantenservice denk goed mee en heeft verstand van zaken. App is duidelijk en informatie. Installatie ging prima.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenMijn huis/dak is niet geschikt voor zonnepanelen en dit werd eerlijk toegelicht.
De adviseur is niet op de hoogte van wet- en regelgeving. Volgens adviseur is klant zelf verantwoordelijk als blijkt dat de geïnstalleerde apparatuur te veel geluid maakt en daarom niet mag worden gebruikt. Ook is adviseur niet op de hoogte van de specificaties van de apparatuur en beschikt niet over de betreffende datasheets.
Ik ben niets wijzer geworden van het gesprek met de adviseur. De adviseur heeft volgens mij wel veel opgestoken van het gesprek met mij.
Na een miscommunicatie (achteraf gebleken onvoorziene omstandigheden) al een slechte recentie voor niet komen opdagen in laten trekken.
Dit n.a.v. een telefoontje met een van de managers. Daarna is er belooft binnenkort nogmaals contact opgenomen wordt om nog langs te komen voor een vrijblijvende offerte.
Dit contact is nooit gekomen.
k heb bij het bedrijf 1komma5.nl een warmtepomp en een thuisbatterij aangeschaft ter waarde van €21.751. Op 26 juni 2024 kwam een schouwer langs om foto's te maken van alle ruimtes, waaronder ook de meterkast. Op 2 juli 2024 arriveerde een installateur om de thuisbatterij te installeren. Tijdens de installatie constateerde hij dat de omvormer defect was. Achteraf bleek dat de omvormer al op 26 juni 2024 beschadigd was geraakt, waarschijnlijk doordat de schouwer aan de meterkast had gezeten.
Op 3 juli 2024 heb ik contact opgenomen met 1komma5.nl om dit probleem te bespreken. Een medewerker van het bedrijf zou het voorval onderzoeken en mij terugbellen. Helaas ontving ik vandaag bericht dat de schade niet wordt vergoed. Ondanks twaalf telefoongesprekken en veel stress is er geen oplossing geboden.
Mijn laatste telefoongesprek met het bedrijf was bijzonder onaangenaam. De medewerker maakte duidelijk dat hij nergens voor terugdeinst, zelfs niet voor een rechtszaak. Deze houding past niet bij het beleid van een modern en transparant bedrijf.
Naast het feit dat ik mijn installatie en mijn geld niet terugkrijg, ben ik ook nog eens behandeld als een misdadiger. Ik heb mijn meest waardevolle bezit, mijn huis, toevertrouwd aan dit bedrijf en zij hebben mijn vertrouwen geschaad. Ik raad iedereen aan om voorzichtig te zijn als men overweegt samen te werken met dit bedrijf.
Gelukkig mogen we in Nederland reviews schrijven zonder bang te hoeven zijn voor represailles.
Update: Ik ben prima geholpen door Laurens en Dan van 1KOMMA5.
Zij hebben vakkundig en constructief naar een oplossing gezocht en deze aan mij aangeboden.
Ik raad iedereen aan om een samenwerking aan te gaan. Een goede dialoog en goed luisteren naar elkaar brengt een effectieve samenwerking tot stand.